Da figlio di una leggenda a braccio destro di Dr. Dre – Intervista a Focus…

focus...

Da ragazzino una delle tradizioni più preziose era sfogliare il sacro booklet del disco appena comprato. Ascoltare il progetto mentre leggevo i nomi dietro al lavoro era un’esperienza preziosa. Focus… era uno dei nomi più comuni essendo cresciuto principalmente con la musica Aftermath Records.

Dal 2002 ad oggi Focus… ha lavorato a stretto contatto con Dr. Dre, Beyoncé, The Game, Busta Rhymes, Anderson .Paak, Eminem e tanti altri giganteschi nomi.

All’alba di quella che si prospetta essere una delle più grandi performance della sua famiglia Aftermath, Focus… parla con Rapologia della sua legacy svelandoci i dettagli di alcune delle sue più preziose esperienze in studio con Dre, il lavoro dietro il magnifico album Compton e di un irreale giornata in studio con Anderson .Paak, Dr. Dre e Q-Tip.

Intervista a Focus…, braccio destro di Dr. Dre

Hi Focus…! It’s an honor to be able to speak with you, thanks for your time!

«The honor is mine, thank you.»

Ciao Focus…è un onore poter parlare con te, grazie per il tempo che ci stai dedicando!

«L’onore è mio, grazie mille.»

Let’s start from the beginning, how did you fall in love with music?

«My father was Bernard Edwards, the bassist from the CHIC. I just wanted to be exactly like him, I wanted to create music, I wanted to become a producer. I wanted to do everything like he was doing it…these are my first memories of my love for music, I wanted to emulate my father.»

Partiamo dal principio, come ti sei innamorato della musica?

«Mio padre era Bernard Edwards, il bassista degli CHIC. Volevo essere esattamente come lui, volevo creare musica, essere un produttore. Volevo fare tutto come faceva lui…questi sono i primi ricordi del mio amore per la musica. In pratica, volevo emulare mio padre.»

Did you start creating beats first or did you start by playing any particular instruments?

«I started with playing instruments. My father made me take piano lessons and at school I learned to play drums and percussion. Obviously having my father around I often learned something simply by emulating him so I also started to pick up guitars and basses.»

Hai iniziato prima a creare beats o hai iniziato suonando qualche strumento in particolare?

«Ho iniziato a suonare strumenti. Mio padre mi faceva lezioni di pianoforte e a scuola ho imparato a suonare batterie e percussioni. Ovviamente avendo mio padre intorno spesso mi esercitavo semplicemente imitando ciò che faceva, imparando così anche un po’ di chitarra e basso.»

In the first few years of your life, what were your main inspirations?

«Beside my father, my greatest inspirations were Stevie Wonder and Prince…growing up I started to look up to Teddy Riley, Quincy Jones obviously, Dilla and people who still inspire me today in term of musical structure and composition like: Organized Noize, DJ Toomp, Dr. Dre. To think that these same people are my friends today is crazy ‘cause they helped me to be who I am today.»

In quei primi anni, quali erano le tue principali ispirazioni?

«A parte mio padre, le mie più grandi ispirazioni erano Stevie Wonder e Prince…crescendo ho iniziato a prendere ispirazione da Teddy Riley, Quincy Jones ovviamente, Dilla e persone che ancora oggi mi ispirano in termini di struttura e composizione come: Organized Noize, DJ Toomp, Dr. Dre. Pensare che oggi questi siano miei amici è incredibile perché allo stesso tempo sono le stesse persone che mi hanno aiutato a essere ciò che sono oggi»

 Are there any albums that made you think “I wish I produced that!”?

«Ahah there are a lot of them…»

Ci sono album che oggi ti fanno pensare “Avrei voluto produrlo io!”?

«Ahaha ce ne sono tantissimi…»

Choose one!

«Uhm…I’ll give you two. I wish I had something to do with Get Rich Or Die Tryin’, I think that one was a perfect Hip-Hop album from that era. The second one is Biggie’s Life After Death…he is one of my all-time favorite MCs and the productions on that project in particular are incredible.»

Scegline uno!

«Uhm…ne scelgo due. Avrei voluto avere a che fare con le produzioni di Get Rich Or Die Tryin’ di 50 Cent, penso sia un disco Hip-Hop perfetto di quell’era. Il secondo è Life After Death di Biggie…lui è uno dei miei MC preferiti e le produzioni in quel progetto in particolare sono incredibili.»

Were you already in the Aftermath camp during the creation of Get Rich Or Die Tryin’?

«Yes.»

Tu eri già nella Aftermath Records durante la creazione di Get Rich Or Die Tryin’?

«Si.»

Is it true what they say about some Dr. Dre’s beats for 50 originally meant for the never-released Rakim album for Aftermath Records?

«Yes, I don’t know the exact details but I remember that when 50 came we were working on Detox. 50 works fast and Dre already had some beats ready so so while Dre and I were working on the Detox sound, he and 50 used to have sessions to complete Get Rich Or Die Tryin’. That project in particular was just Dre and 50, no one else around.»

È vera la storia secondo cui alcuni dei beats di Dr. Dre per 50 erano originariamente per l’album di Rakim mai uscito per Aftermath Records?

«Si, non ne conosco i dettagli ma ricordo anche che quando 50 Cent arrivò noi stavamo lavorando a Detox. 50 lavora molto velocemente e Dre aveva diversi beat già pronti quindi mentre io e Dre continuavamo a plasmare il sound di Detox, lui e 50 avevano delle session per chiudere Get Rich Or Die Tryin’. Quel disco era per la maggior parte un progetto di Dre e 50, senza nessun altro intorno.»

Is there a particular song in your early professional years in the music biz that made you think “I made it!”?

«The first song I produced that grabbed everyone’s attention was YES, which was featured on Beyoncé’s first solo album. I felt like everything was about to change but unfortunately, even though she loved that song and sang it live often, it didn’t become a single. But things changed anyway, even if not drastically, and that made me be here today so it remains an incredible blessing.»

C’è una canzone in particolare nei primi anni della tua carriera che ti ha fatto pensare “Ce l’ho fatta”?

«Il primo brano prodotto da me che ebbe l’attenzione di tutti era Yes, contenuto nel primo album solista di Beyoncé. Mi sentivo come se tutto stesse per cambiare ma sfortunatamente anche se lei amava quel brano e lo cantava spesso dal vivo, non divenne un singolo. Il cambiamento ci fu lo stesso anche se non drastico, ma ha fatto sì che oggi io sia ancora qui.»

You produced Where I’m From by The Game and Nate Dogg, the story behind that joint is unique cause Game released the song twice in two versions. I remember that besides the official one on The Documentary, there was a version released on various mixtapes that contained an amazing verse by Dr. Dre. What’s the story behind that song?

“Well, the song was composed over a Detox beat that I produced for Dre. When I gave it to him, Dre listened to it for a long time and kept saying that he heard potential in it…I remember that he thought it was a little too slow so he advised me to “speed it up a little” and then he mixed it. While he was mixing it, Dre started visualizing the plans for that track…he called Nate Dogg and gave the beat to Game. When I went back to refine it, it was almost finished and ready to be released, but Dre decided to remove his verse at the last minute, so it’s not on the album version”.

Hai prodotto Where I’m From di The Game e Nate Dogg, la storia di quel brano è unica perché Game la rilasciò ben due volte, in due versioni. Ricordo che oltre alla principale contenuta in The Documentary, c’era una versione rilasciata nei vari mixtape dell’epoca contenente una fantastica strofa di Dr. Dre. Qual è la storia dietro a quel brano?

«Beh, la canzone fu composta su un beat di Detox che ho prodotto per Dre. Quando glielo diedi, Dre lo ascoltò per molto tempo continuando a ripetere che ci trovava del potenziale…ricordo che pensava fosse un po’ troppo lento infatti mi consigliò di “velocizzarlo un po’” e poi lo mixò. Mentre lo mixava Dre cominciò a visualizzare i piani per quel brano…chiamò Nate Dogg e diede il beat a Game. Quando tornai a perfezionarlo era quasi tutto finito e pronto per essere pubblicato ma Dre decise di togliere la sua strofa all’ultimo minuto per questo non è presente nell’album version.»

Besides these classic songs, I believe you have many underrated tracks. I remember By My Side by Stat Quo from the compilation Eminem presents: The RE-UP. The project itself was good but that song in particular and that beat were amazing.

Thank You.

Oltre a queste storiche canzoni, credo che tu abbia molte tracce sottovalutate. Ricordo By My Side di Stat Quo contenuta nella compilation Eminem presents: The RE-UP. Il progetto in sé era sufficiente ma quella canzone in particolare, quella produzione era incredibile.

«Grazie mille.»

Can you give us some info about it? What did you remember from that era?

«Oh sure, that was my favorite era. I know we had a distinct sound, we mixed classical music with Hip-Hop beats. It was all intentional, we had to orchestrate our beats…we used the “space” like an instrumental. Our goal was to orchestrate the instrumental so that we made it sound big and epic with less instruments possible. I love that era, today young artists try to do the same thing, they are figuring out that by removing the irrelevant elements from the beat, they can elevate the essential ones. We were influenced by R&B production, which is very similar.»

Puoi darci qualche informazione a riguardo, cosa ricordi di quell’era?

«Oh certo, quella è stata la mia era preferita. Sapevo che avevamo un sound super distinto, univamo la musica classica all’aggressività del rap. Era tutto intenzionale, dovevamo orchestrare i nostri beat…usavamo lo “spazio” come un vero e proprio strumento. Il nostro obiettivo era orchestrare la strumentale così da farla suonare gigante ed epica con meno strumenti possibili. Amo quell’epoca, oggi i ragazzi cercano di fare la stessa cosa, iniziano a capire che levando molte parti irrilevanti dal beat si dà l’opportunità di poter esaltarne le fondamentali. Eravamo un po’ influenzati dalla produzione nell’R&B, molto simile come approccio.»

Yes, you were able to highlight the melodic part without sacrificing its aggressiveness, in other words, a banger ahah.

Eheh, exactly.»

Già, riuscivate a esaltare la parte melodica senza mai sacrificarne l’aggressività, in poche parole una banger ahah.

«Eheh esatto.»

Do you remember Bishop Lamont?

«Sure, that’s my homie!.»

Ricordi di Bishop Lamont?

«Certo, è mio amico!.»

During his career under Aftermath Records there were many mixtapes and leaks on the web. Some of the best songs were produced by you and Dre. A joint in particular caught my attention: Get Em Girl from Bishop and Talib Kweli. The fact that it was produced by you and J Dilla caught my eye!

«That was a beat that Bishop received from the Dilla Foundation, I actually think he got it from J. Dilla’s mother; Bishop is very close to them. When he brought it to us, I told him that I would have liked to be involved in the composition of the song. His response was immediately affirmative and he said that in case it had not been up to it, we would have discarded it. As I tried to keep the essence of Dilla and his work as pure as possible, I worked around it by making it bigger, and making it sound like an Aftermath beat. I did the bare minimum since that beat already sounded like a part of our camp.»

Durante il suo percorso in Aftermath Records c’erano numerosi mixtape e leak sul web. Molti dei migliori brani erano prodotti da te e Dre. Ricordo un brano in particolare: Get Em Girl di Bishop e Talib Kweli. Mi saltò subito all’occhio che quel brano era prodotto da J. Dilla e Focus…!

«Quello era un beat che Bishop aveva ricevuto dalla Dilla Foundation, penso proprio che lo abbia avuto dalla madre di J. Dilla; Bishop è molto legato a loro. Quando lo portò da noi, gli dissi che mi sarebbe piaciuto poter partecipare alla composizione della canzone. La sua risposta fu subito affermativa dicendo che nel caso non fosse stato all’altezza lo avremmo subito scartato. Cercando di conservare intatta quanto più possibile l’essenza di Dilla e il suo lavoro nel beat, ho lavorato intorno rendendolo più grande, facendolo suonare come un beat Aftermath. Ho fatto davvero il minimo dato che quel beat già sembrava parte del nostro camp e le drums di Dilla erano incredibili.»

Thinking back to all the beats you’ve produced over the years…Respect My Conglomerate by Busta Rhymes, Jadakiss and Lil Wayne, Lyrical Murders by Slaughterhouse, damn, you only produce classic songs….

«Ahah Thanks.»

Ripensando a tutti i beat che hai prodotto nel corso degli anni…Respect My Conglomerate di Busta Rhymes, Jadakiss e Lil Wayne, Lyrical Murders degli Slaughterhouse, cavolo produci solo classic… 

«Ahah grazie.»

In the past few years you’ve also contributed to Eminem’s latest projects, right? Like She Loves Me, a classic Aftermath beat.

«Yes, the work on that one was more like a team effort.»

Negli ultimi anni hai contribuito anche agli ultimi progetti di Eminem giusto? Tipo She Loves Me, classic Aftermath beat.

«Sì, i lavori per quest’ultimo sono stati più un lavoro di squadra.»

Speaking of Dr. Dre, besides being one of the greatest producers of all time, he is also known for his mixing. It doesn’t matter what kind of headphones or audio system you have, if a beat is mixed by Dr. Dre, you know it. Since you mixed with him for “Compton”, what’s his secret? 

«Dr. Dre knows and understands where every instrument and sound needs to be. He treats music like a movie and he is an amazing director and a big composer. When I see him producing, he is literally using space like an instrument and he gives every instrument the right space. So, when you listen to our mixes, instead of the classic stereo or mono, Dre wants to go every time beyond, using every spectrum of the stereo. He ensures that every sound is perfectly positioned. This is one of the things that I love, even just watching and learning while he is behind the mixing board.»

Parlando di Dr. Dre oltre che essere uno dei migliori produttori di tutti i tempi e anche conosciuto per i suoi mixaggi. Non importa che genere di cassa, cuffia o impianto si possiede, se un beat è mixato da Dr. Dre, è evidente. Dal momento che tu hai mixato con lui per Compton, qual è il suo segreto?

«Dr. Dre capisce e conosce dove musicalmente ogni strumento e vocals ha bisogno di stare. Tratta la musica come un film e lui è un grande regista e un grande orchestratore. Quando lo vedo produrre, lui usa letteralmente lo “spazio” come strumento e dà ad ogni strumento il giusto spazio. Quindi quando ascolti i nostri mix, invece di ascoltare in stereo o anche il classico mono, Dre vuole ogni volta andare oltre i confini, usando ogni spazio dello spettro dello Stereo. Si assicura che ogni parte del suono sia posizionata perfettamente. Questa è una delle cose che amo anche solo guardare e imparare mentre è davanti alla tavola da mixaggio.»

In fact, the Compton album sounds just like a movie, what are your favorite parts of that album that you worked on?

«I don’t think I have a favorite song that I produced. My favorite song is Satisficion and my highlight was the first time that I actually worked with Eminem on Medicine Man. The song was produced by Dem Jointz and I co-produced the second part. Dem made the drums and I compose all the musical parts with the chords in Eminem’s verse. It was for sure one of the biggest moments of my career cause Em loved it and his verse was incredible, I was on cloud 9 when I listened to his part.»

L’album Compton infatti suona proprio come un film, quali sono le tue parti preferite di quel disco a cui hai lavorato? 

«Non credo di avere un brano preferito in particolare che ho prodotto. La mia canzone preferita è Satisfiction ma una dei miei highlight è stata la prima volta in cui ho lavorato con Eminem in Medicine Man. Il brano era prodotto da Dem Jointz e io ho lavorato alla seconda parte. Dem ha composto le batterie ma tutta la parte musicale con i violini sotto la strofa di Eminem l’ho fatta io. È sicuramente uno dei momenti più alti della mia carriera dato che Em ha amato ciò che ho composto e la sua strofa è incredibile, ero davvero al settimo cielo quando ho ascoltato la sua parte.»

To me that project is too underrated.

«Yes, but as I said it was a movie, people were expecting other things, they wanted a classic Dre album but Compton was another kind of work. A project that you need to “visually” listen to, if that makes sense.»

Per me quel progetto è ancora troppo sottovalutato.

«Si ma come ho detto è un film, le aspettative delle persone erano altre, volevano un disco classico di Dre ma Compton era un lavoro che va ascoltato “visionandolo”, non so se mi spiego.»

Yes, I understand.

«You should listen to it but also imagine it, see with the sound at the same time. It should be able to touch every sense.»

Si, capisco perfettamente. 

«Dovresti ascoltarlo ma anche immaginarlo, vedere col suono allo stesso tempo. Dovrebbe toccare ogni senso.»

Yeah and the interludes and transitions in fact are amazing…changing the subject, as you’ve had success in different eras of the music industry, what do you see as the main differences in making and selling music between the early 2000s and today?

«I think today it’s less about the music itself and more about the trend, it’s less about the artist and more about the agenda and it’s definitely less about the artistry and more about the industry side. Unfortunately today the situation is very superficial to the point that you make songs that are named after brands, sometimes it seems like it’s just one long advertisement when there are still a lot of kids who turn to music as therapy. For me that last part is key, creating music is a spiritual experience just like listening to it. I simply wish the spotlight was on those who create the music instead of those who push it. It’s not a matter of old or young, I just wish I could listen to more artists that I can connect with musically, I wish more Kendrick, more Anderson .Paak…»

Già e gli interlude e le transizioni infatti sono incredibili… Cambiando argomento: dato che hai avuto successo in diverse ere dell’industria musicale, quali sono secondo te le principali differenze nel fare e vendere musica tra i primi anni del 2000 e oggi? 

«Penso che oggi sia una questione che riguarda meno la musica in sé e più il trend, riguarda meno l’artista e più l’agenda ed è sicuramente meno puntata sulle abilità artistiche e più sulla parte industriale. Sfortunatamente oggi la situazione è molto superficiale a tal punto che si fanno brani che prendono titoli da brand, alcune volte sembra che sia solo una lunga pubblicità quando ci sono ancora un sacco di ragazzi che si rivolgono alla musica come terapia. Per me quest’ultima parte è fondamentale, creare musica è un’esperienza spirituale esattamente come ascoltarla. Vorrei semplicemente che i riflettori fossero più su chi crea la musica anziché su chi la spinge. Non è una questione di vecchi o giovani, vorrei solo poter ascoltare più artisti con cui avere una connessione musicalmente, vorrei più Kendrick Lamar, più Anderson .Paak…»

Since you mentioned Anderson…I just remembered that you produced one of his greatest songs with two titans of music. I’m talking about Cheers, you produced it 6-handed with Dr. Dre and Q-Tip…what an experience.

«Ahahah yes.»

Visto che hai nominato Anderson…mi sono appena ricordato che hai prodotto una delle sue più grandi canzoni con due titani della musica. Mi riferisco a Cheers, l’hai prodotta insieme a Dr. Dre e Q-Tip…che esperienza.

«Ahahah si.»

How did you get to that? What was the vibe like?

«The atmosphere was incredible. Q-Tip was playing some stuff to Dre. Dre started out as a composer and had requested a certain type of drums that I came up with. As soon as I started playing them, he stopped me and said they were perfect. Everything was moving fast in the studio that day, everything was so natural, it was great. I also had a beat I was working on earlier that day and the melody caught him. He wanted it halfway through so I immediately started tweaking it until I got to what he wanted. I was flying…Q-Tip is one of my heroes, I’m a super fan of A Tribe Called Quest.»

Come sei arrivato a quell’esperienza? Com’era l’atmosfera?

«L’atmosfera era incredibile. Q-Tip stava facendo ascoltare delle robe a Dre. Dre ha iniziato a fare il compositore e aveva richiesto un certo tipo di batterie che ho trovato io. Non appena ho iniziato a fargliele ascoltare, mi ha fermato dicendo che erano perfette. Tutto si muoveva velocemente in studio quel giorno, era tutto così naturale, era fantastico. Avevo anche un beat a cui stavo lavorando prima di quel giorno e la melodia lo ha catturato. Lo voleva a metà del tempo così ho iniziato subito a modificarlo finché non ho raggiunto ciò che desiderava esattamente. Stavo volando…Q-Tip è uno dei miei eroi, sono un super fan dei A Tribe Called Quest.»

Also his verse, so emotional, amazing….

«Oh my god yeah, the whole atmosphere in the room was incredible.»

Anche la sua strofa, così emotional, incredibile… 

«Oh mio dio sì, l’intera atmosfera nella stanza era incredibile.»

Since you have a lot of Grammys, I was wondering…do you still care about this kind of thing?

«I feel lucky, I’m grateful for those awards even though I wish the Grammys would go back to being what they used to be. I remember it was such a precious thing to win a Grammy. There was a certain level as a musician that you had to reach to win one and it had nothing to do with popularity but more with talent. I would like to get back to a point where the game you play is the sports game I’m used to. I’d like to get to the Emmys, to the Oscars with my music. Push myself further.Oh mio dio sì, l’intera atmosfera nella stanza era incredibile.»

Visto che hai molti Grammy, mi chiedevo…ti importa ancora di questo genere di cose?

«Mi sento fortunato, sono grato per quei premi anche se vorrei che i Grammy ritornassero ad essere quello che erano. Ricordo che era una cosa così preziosa vincere un Grammy. C’era un certo livello da musicista che dovevi raggiungere per vincerne uno e non aveva niente a che fare con la popolarità ma più col talento. Vorrei che si tornasse ad un punto dove la partita che si gioca è quella dello sport a cui sono abituato. Vorrei arrivare agli Emmy, agli Oscar con la mia musica. Spingermi oltre

You have a new solo project coming up, on February 16, right? The artwork is beautiful by the way.

«Yeah, it was supposed to be February 16th but I’m reconsidering, it only has 8 songs but I would like to add more. The title is “dot.dot.dot”, the cover is beautiful, it was created by my friend WfjrFILMS. I love everything about the project, I just want to touch the souls of my listeners and make connections.»

Hai un nuovo progetto solista in arrivo, il prossimo 16 febbraio giusto? A proposito l’artwork è bellissimo.

«Si, doveva essere il 16 febbraio ma ci sto ripensando, ha solo 8 canzoni ma vorrei aggiungercene di più. Il titolo è “dot.dot.dot”, la copertina è bellissima, è stava creata dal mio amico WfjrFILMS. Amo tutto di questo progetto, voglio toccare le anime dei miei ascoltatori e creare connessioni.»

Do you rap on this album? 

«Yes, I produced everything and I rap on it. There are several collaborations with new artists that I think are super talented and that I want people to know about.»

Rappi anche su questo lavoro?

«Si, ho prodotto tutto e ci rappo. Ci sono diverse collaborazioni con artisti nuovi che ritengo super talentuosi e che vorrei la gente conoscesse.»

In terms of inspiration when writing rap, who do you look to? I would say Kendrick…but he’s missing in action. Ahah where is Kendrick?

«Ahah no, Kendrick is working but he’s doing it the right way. He’s not doing it with the mindset of fulfilling tasks. He’s working the André 3000 way, the Michael Jackson way. Artists who create their own creative space and only go in and come out when they have these amazing projects on their hands. However, my inspirations in terms of writing range from Prince to Kendrick. In a nutshell, I don’t need to tell everyone I’m writing or what I’m writing about, I just write.»

In termini di ispirazione quando scrivi rap, chi ti ispira? Direi Kendrick…ma è missing in action ahah Dov’è Kendrick?

«Ahah no, Kendrick sta lavorando ma lo sta facendo alla maniera giusta. Non lo sta facendo con la mentalità di adempire a dei compiti. Sta lavorando alla maniera di André 3000, alla maniera di Michael Jackson. Artisti che si creano il proprio spazio creativo e ci entrano per uscire solo quando hanno questi progetti incredibili tra le mani. Comunque le mie ispirazioni in termini di scrittura vanno da Prince a Kendrick. In poche parole non ho bisogno di dire a tutti che sto scrivendo o di cosa sto scrivendo, scrivo e basta.»

Of course, you have to be organic, not just write something because it’s cool.

«Exactly.»

Certo, bisogna essere organici, non scrivere qualcosa solo perché è figo.

«Esatto.»

In the past few weeks I saw Dr. Dre posted a picture on his Instagram account writing that he had just finished work on Marsha Ambrosius’ new album Casablanco. Really weird that Dre is starting to have a social media presence, he seems really excited about this project. Have you been working on it as well?

«Yes and a lot. Dre is my big brother and Marsha is like a sister. I’m honored to have played a role in this project. It should come out in late spring/early summer. It’s amazing, I can’t wait for people to hear it, every song is an experience.»

Nelle scorse settimane ho visto Dr. Dre postare una foto sul suo account Instagram scrivendo che aveva appena finito i lavori sul nuovo album di Marsha Ambrosius Casablanco. Davvero strano che Dre stia incominciando ad avere una presenza sui social network, sembra davvero eccitato per questo progetto. Ci hai lavorato anche tu?

«Si e anche tanto. Dre è il mio fratellone e Marsha è come una sorella. Sono onorato di aver avuto un ruolo in questo progetto. Dovrebbe vedere la luce in tarda primavera/inizio estate. È incredibile, non vedo l’ora che la gente lo ascolti, ogni canzone è un’esperienza.»

 

Visualizza questo post su Instagram

 

Un post condiviso da Dr. Dre (@drdre)

Last question: Are you excited for the Super Bowl?

«I’m excited for what the world is about to witness at the Super Bowl haha. There are a LOT of things that people need to tune in for. It’s amazing, I had a chance to watch the rehearsal yesterday.»

Domanda finale: Sei eccitato per il Super Bowl?

«Sono eccitato per quello a cui il mondo sta per assistere al Super Bowl ahahah. Ci sono un SACCO di cose per cui la gente ha bisogno di sintonizzarsi. È incredibile, ho avuto l’occasione di vedere ieri le prove.»

When he announced it, Dre also stated that it will be the beginning of a new phase in his career. I honestly can’t stop listening to the unreleased tracks for GTA Online. Are you also involved in the music that Dre will release in the future?

«Yes, I am. Let me tell you something. GTA was just the beginning. Those tracks you heard in GTA, the first 6, were just an appetizer. I can be confident and open in revealing that since the beginning of the pandemic we have been working non-stop, and consider that Dre also has what I believe is the largest vault in the music industry. Dre wants to give the world the right music…at the right time. Those first 6 songs are just a small indication of what the world is about to witness.»

Dre annunciandolo ha anche dichiarato che sarà l’inizio di una nuova fase nella sua carriera. Onestamente non riesco a smettere di ascoltare gli inediti per GTA Online. Sei coinvolto anche nella musica che Dre rilascerà in futuro?

«Si certo. Lasciati dire una cosa. GTA era solo l’inizio. Quei brani che hai ascoltato in GTA, i primi 6, erano solo un antipasto. Posso essere fiducioso e aperto nel rivelare che dall’inizio della pandemia stiamo lavorando ininterrottamente e considera che Dre ha anche quello che credo sia il vault più grande nell’industria musicale. Dre vuole dare al mondo la musica giusta…al giusto momento. Quelle prime 6 canzoni sono solo una piccola indicazione di quello a cui il mondo sta per assistere.»

Focus…thank you so much for this conversation.

«Thank you, it was a really good talk.»

Focus…grazie tantissimo per questa conversazione.

«No grazie a te, è stata davvero una bella chiacchierata.»

Grafica in copertina di Mr.Peppe Occhipinti